Tatry Słowacja - Skrajne Solisko 2017/06

TATRY Słowacja - Skrajne Solisko (Predné Solisko - 2117 n.p.m.) 2017/06.

Wekendowy rodzinny wyjazd na Słowację w Tatry Wysokie - pierwszy szczyt z dziećmi powyżej 2000 m n.p.m. - 2017/06.

...

W miejscowości Szczyrbskie Pleso byliśmy o godzinie 9:00.

Po spakowaniu plecaków i sprzętu ruszyliśmy w drogę.

Ruszyliśmy niebieskim szlakiem. Na początku musieliśmy obejść z lewej strony Szczerbskie Jezioro (Štrbské pleso 1347 m n.p.m.).

Na końcu jeziora jest odbicie szlaku w górę. Idziemy obok skoczni narciarskich.

Przy Przedniej Piolanie (Perdna Polana) zaczeły się wyciągi narciarskie, wzdłuż których szliśmy szlakiem niebieskim, aż do Schroniska na Solisku (Chata pod Soliskom 1830 m n.p.m.).

Przy schronisku zaplanowaliśmy dłuższą przerwę. W planie było zostawienie większości załogi przy schronisku, ja z kolegą mieliśmy ruszyć w stronę zaplanowanego szczytu w celu zrobienia fajnych zdjęć.

Ku naszemu zaskoczeniu cała ekipa zadeklarowała, że zrobi próbę podejścia na szczyt. Ruszyliśmy więc w drogę. Weszliśmy na szlak czerwony. Mieliśmy obawy czy dzieci podołają wyzwaniu. W górę mieliśmy prawie 300 m, na ktrótkim odcinku szlaku. Wg mapy powinniśmy być na szczycie w czasie 50 minut.

Udało się wejść na szczyt całą ekipą. Okazało się, że weszliśmy na szczyt w godzinę. Z uwagi na wiek dzieci wynik bardzo dobry.

Skrajne Solisko (Predné Solisko - 2117 n.p.m.) zaliczone.

Po dłuższej sesji fotograficznej ruszyliśmy w drogę powrotną w stronę Szczyrbskiego Jeziora gdzie zaparkowane zostały nasz auta.

Zapraszam także na fotorelację kolegi: